Ki az a virtuális asszisztens?

virtuális asszisztens, online asszisztens, tartalom, szövegírás szolgáltatás, vállalkozás támogatás
A virtuális asszisztens szolgáltatás az elmúlt években egyre nagyobb szeletet szakít ki magának a munkaerőpiacról. Ami nem véletlen, hiszen mind a kereslet, mind a kínálat oldalon ez egy üdítően hasznos, win-win megoldást jelent.
De Te tudod, hogy milyen előnyei vannak egy online alkalmazottnak?
Ha nem vagy biztos a válaszban, akkor olvasd el a blogcikket. Így objektíven tudod majd eldönteni, hogy kell-e Neked egy virtuális asszisztens.
Nem alkalmazott
Fontos kiemelni, hogy a virtuális asszisztens maga is vállalkozó. Biztosít egy szolgáltatást egy előre megbeszélt díjban vagy időkeretben. Így bár Neked dolgozik és a Te igényeid szerint tervezi be a feladatokat, de inkább együttműködő partnered, mint alkalmazottad.
Gondolj bele...
Nem fizetsz neki szabadságot, táppénzt, és nem kell napi fix 8 órára felvenned valakit. A legtöbb kis- és középvállalkozás nem akarja/ tudja kifizetni egy teljes, 8 órás szövegíró vagy asszisztens munkadíját.
És ez teljesen rendben is van!
De cserébe nem is mondhatod meg neki, hogy nyáron mikor menjen nyaralni, vagy azt sem, hogy reggel 8-kor legyen gép előtt.
Persze minden csak megbeszélés kérdése...hiszen ez egy együttműködés. A felek igényeinek kölcsönös tiszteletben tartásával.

Változatos igények
Rengeteg vállalkozás és embertípus van és mindenki megtalálhatja a saját virtuális asszisztensét. Ez hatalmas előnye az online támogatásnak.
Mert bizony lesz olyan ember, aki pont azt a részét fedi le a feladataidnak, amit ki szeretnél szervezni.
Így az ingyenes konzultáció előtt érdemes kitalálnod, hogy Neked mire van szükséged.
A szolgáltatást végző asszisztensek között a képzettségek nagyon különbözők:
- Vannak akik inkább a szövegírás és tartalomtervezés, marketing vonalon dolgoznak...
- vannak akik jobban értenek a pénzügyi világhoz, a profi Excell használhathoz...
- és olyanok is vannak, akik idegen nyelvi supportot vállalnak, vagy értékesítési tapasztalattal rendelkeznek.
Mondok egy jó példát
Domán Zsolttól, a DO! Marketing vezetőjétől hallottam egy képzésen, hogy ő kifejezetten ajánlja a virtuális asszisztensek alkalmazását.
Hiszen egy marketing vénával rendelkező asszisztenst könnyen be tudsz
tanítani a tartalmaid, illetve a hirdetéseid kezelésére. És nem kell egy marketinges csapat költségeit fizetned.
A tapasztalata viszont az, hogy ha nem is ugyanabban a minőségben, mint egy marketinges team, de egy jó online asszisztens tökéletesen el tudja látni ezeket a feladatokat. Sokkal kevesebb pénzért.
Központi kérdés: az idő
Teljes mértékeben változó és Tőled függ a feladat mennyiség.
Van, ahol heti 15 órában kellene a munkát kiszervezni és fontos lenne a 8-11-ig tartó online/ telefonos jelenlét.
De az is előfurdalhat, hogy csak néha, heti 2 órában kellene posztot írni és időzíteni.
A jó hír, hogy mindegyik megoldható. Nekem is van ügyfelem, akinek naponta 2-3 óra az igénye, de olyan is, akinek egy hónapban összesen 5 órát dolgozom.
Természetesen az sem ritka, hogy menet közben változnak az igények...de általában ez is megoldható.
Mérlegen a hátrányok
A sok előny mellett ennek is van árnyoldala ...
1. A virtuális asszintes nincs szorosan együtt veled térben, így az írásos és online kommunikációnak erősnek kell lennie. Fél információkból senki nem tud dolgozni. Ezért az együttműködés elején időt kell szánnod a betanításra és el kell mondanod az elvárásaidat.
2. Nem mindig a megfelelő embert találod meg. Úgy ahogy minden szakmában, itt is vannak profik, meg kezdők. Amivel nincs is semmi gond. Csak pontosan kell meghúzni a határokat és egyértelműen megbeszélni, hogy meddig érnek a képességek. Így tudsz pontosan tervezni azzal, hogy x óradíjért milyen elvárásokkal állhatsz neki a munkakapcsolatnak.
3. Ez egy kifejezetten home office munka, aminek rengeteg mentális hátránya és nehézsége van. És ez egyszerűen nem való mindenkinek - bármennyire is jól hangzik, hogy: Én otthonról dolgozom! (Erről bővebben is olvashatsz a CV Online-nak írt cikkemben).
Szerencsére aki már több éve, referenciákat felmutatva dolgozik, az kevesebb eséllyel veszik el határidők és prioritások rengetegében. És egy első beszélgetés is segít megválaszolni a Benned felmerülő kompetencia kérdéseket.
4. Mindig maradnak feladatok, amihez személyes jelenlét kell. Például egy termékfotózáshoz, egy rendezvényen való részvételhez, vagy akár a papírok szkenneléséhez . Ezeket nem lehet messziről megoldani.
Kiszervezhető feladatok
De szerencsére nagyon sok olyan feladat van, amik rengeteg időt vesznek el Tőled és mégis könnyedén kiszervezhetőek:
Adminisztratív feladatok: e-mailek kezelése, naptárkezelés, és időpont-egyeztetések.
Tartalomkészítés: blogcikkek írása, prezentációk összeállítása.
Közösségi média menedzsment: posztok ütemezése, kommentek kezelése, kampányok lebonyolítása.
Kutatás: piackutatás, információgyűjtés, versenytársak felmérése.
Pénzügyi feladatok: számlák kiállítása, könyvelés előkészítés, táblázat vezetése a havi kiadásokról és számlákról.
Talán eddig máshogy gondoltad, de egy virtuális asszisztens nem luxus, hanem egy megfontolt, jó pénzügyi döntés. Adj Magadnak időt ajándékba és előzd meg a versenytársaid!